Hur blev det nu då?

Det är väl dags att ta tag i bloggandet idag också...

Vad ska man säga om gårdagskvällen? En förfest alldeles för sig själv är helt enkelt ingen bra uppladdning. För att sammanfatta det hela. Jag satt och drack, lyssnade på musik och började göra geometrimemoryt som jag ska använda i undervisningen. Och tur var det att jag började med det för annars hade jag fått sitta med det i cirkus 3 timmar idag istället. Nu blev det bara en timme... Vi var i alla fall på Aveny igår, Maxigänget och jag. :) Eftersom min laddning inte var särskilt på topp hade jag ju kunnat haft det roligare, men ibland är man inte riktigt på humör och denna gång fanns det ju en anledning.

Imorse blev det en rätt tidig uppstigning, eller tidig om man ser till att jag bara fick 6 timmars sömn. Det var pluggandet som oroade mig. Så idag har jag suttit och planerat "lektioner" som jag ska ha nu i veckan och ska gå igenom det jag kommit fram till med min handledare imorrn. Blev tvungen att åka till Kulturmagasinet och låna hem lite böcker, min hjärna känns så tom som den bara kan bli. Är nog mycket p.g.a. all trötthet och orkeslöshet som infunnit sig den senaste veckan. Nu hoppas jag på att få lite inspiration.

Jag är göööörnervös för morgondagen. Vi får tillbaka våra hemtentor då. :S Om jag inte minns alldeles fel. Vill inte! Jag hoppas dock att det blir en glädjens dag och inte nederlagets.

Idag har jag gråtit också. Missade ju Spårlöst som gick på 4:an i torsdags så jag och Jonna såg reprisen idag, på varsitt håll. Första gången jag får höra att Jonna tjutit till ett TV-program. Och jag riktigt grät jag med. Herregud, det gick verkligen inte att undvika. Tårarna bara strömmade ner för kinderna...

Vid 16-snåret bestämde vi oss, jag och Jonna, att vi skulle göra egen pizza ikväll. Istället för att åka och äta flötmat på pizzerian. Så det blev helt enkelt en sväng till Maxi för att handla grejer till den. Sedan en trip tillbaka till Jonnster för att leka pizzabagare. Eller Jonna fick väl leka mest, jag öppnade mest konservburkar. ;) Haha! Den blev riktigt god och man blev väldigt mätt. :D Sedan bar det av hem igen, till planeringen.

Och som ett avslutande i detta inlägg... Igår födde Frida nere i Motala en "liten" Jonna till världen. Bara att gratulera henne och Jonas till en söt liten tös som jag nog inte kommer att få träffa på förrän i sommar... :(

Nu är det alldeles strax dags att sova för att överleva morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Angelica

förhoppningsvis får vi tillbaka dem.. faen. jag som ska vara hemma imorn. hade glömt det där. kommer kolla efter posten hela tiden alltså >_

2008-04-06 @ 23:22:01
URL: http://supergirlsdontcry.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0