Veckoslutets bravader

Färre och färre inlägg blir det, men nu har man ju ett liv också. ;) Har varit med min sötis ända sedan i onsdags. Hur underbart som helst!

Onsdag:
P kom ganska sent eftersom jag tränade på kvällskvisten så vi hann inte med så mycket. Vi var tvungna att lägga oss i tid eftersom vi skulle upp och hämta hans brorsa, som varit på Iron Maiden, på tågstationen 04.10. Väldigt knepigt att kliva upp den tiden man man säga... När vi skjutsat hem honom till Härnösand åkte vi till Patriks lägenhet och sov några timmar så att vi inte skulle vara helt döda.

Torsdag:
Vi startade dagen med en frukost på Tullporten med Joel. Mättande! Sedan gick vi på systemet och där gick det ju som det gick. Haha! Jag hade ingen legitimation med mig just då, P och Joel hade plockat åt sig dricka och Joel hade så mycket så jag tänkte att jag skulle vara snäll och hjälpa honom att packa medan han betalade. Nä, då säger hon som sitter i kassan, jävla drygjävel för övrigt, att jag måste visa leg annars kan inte köpet genomföras. Så sedan fick vi gå tillbaka till bilen, vilket var en bit, för att hämta det där förbannade legget och sedan åka tillbaka till systemet igen. När Joel står och ska betala börjar drygjäveln i kassan ifrågasätta om vi tagit med oss några flaskor eftersom hon räknade som en kratta. Då blev man helt plötsligt också anklagad för att ha stulit mitt uppi allt. Vi var så jävulskt less så det fanns inte. Efter mycket om och men åkte vi i alla fall ut till stugan och var där i några timmar. P:s syster med familj kom och hennes karl fyllde år så vi fick jordgubbstårta! Mums! Ungarna åkte lite ring och vi andra njöt i solen då den väl var framme. Sedan bar det in till stan igen, till P:s lägenhet för att göra oss i ordning inför en middag på Hamnkrogen med tre andra par. När vi var färdiga gick vi till Joel och Carro för att förfesta lite och sedan fick vi skjuts ner till restaurangen. Där åt vi gott och drack för dyra pengar. Inte var det billigt inte. :S Till Hamnkrogen kom även Elin Lanto och Brolle så Carro fick en väldigt fin bild på dem på sin kamera. ;) Slutligen gick vi in på Statsfest-området och kikade en sväng och sedan blev det promenad till P:s lägenhet för att sova.

Fredag:
Under fredagen kändes det som att det var väldigt stressigt alltihop. P:s syster ringde vid 12-tiden och frågade om vi ville följa med till Mannaminne så det gjorde vi. Men hade vi vetat att det skulle ta en sådan tid som det gjorde hade vi nog aldrig hängt på. När vi kom hem så var vi bjudna till Joel och Carro på tårta eftersom Joel fyllt år, för det första kom vi en timme för sent och för det andra hann vi inte stanna där särskilt länge eftersom vi var tvungna att åka till Patrik och göra i ordning oss igen. Sedan fick vi stressa iväg till P:s syster där det blev grillat. Sedan satt vi där hela kvällen och förfestade till det blev dags att åka in till Statsfesten. Var inte det lättaste att få tag i taxi. Väl där var det väl ingen höjdare heller. Vi gick hem vid 1-tiden någon gång, väldigt trötta...

Nu hinner jag inte skriva mer för denna gång, ska iväg och jobba natten men det kommer mer imorrn när jag är på benen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0