Ooopsidejsi!

Det blev inget bloggande igår som synes. Trenden sedan jag startade denna nya blogg bröts. Men det hade ju självklart sina förklaringar till varför det inte blev något skrivande. Var rätt fullt upp hela dagen.


Gårdagen började med ett träningspass. Skönt att göra bort det på morgonkvisten. När jag kommer fram till sporthallen hör jag ett par röster som ropar mitt namn. Hör ju inte till vanligheterna att det händer när jag går och tränar, så tänkte vem/vilka nu sjutton detta kunde vara. Med solen i ögonen tittar jag ned över parkeringen och får syn på Emelie och Linda som skulle in och simma. Jag kör mitt träningspass som vanligt och sedan visar det sig att jag lyckas tima in dem när de simmat färdigt så därefter blev det fika med dem i caféet. Trevlans!


Ångest hade jag som vanligt för att åka hem och plugga. Läste 20 sidor och sedan lessnade jag till den grad att jag gav upp boken totalt. Innehållet kändes inte så viktigt så tyckte att jag lika gärna kunde hoppa över lite. ;) Framåt middagstid blev det min vanliga fredagskvällssyssla, d.v.s. jobb. Som vanligt hur lite som helst att göra, vilket innebar en tidig kväll. Sedan blev det enligt rutinerna också ett besök på Maxi för att handla. Jag och Jonna planerade att vi ska äta tacopaj a la Suz ikväll och sedan äppelpaj till efterrätt. :P Smaskens! Det var länge sedan matkassen var så tung. Tror jag lyckades lasta på med de allra tyngsta grejerna i butiken. :S Sedan hamnade man självklart kvar i självscanningen, eller det var väl snarare så att de inte ville att jag skulle åka. Och min glass den låg där och smälte. :P Lyckades komma därifrån tillsist, och då hade jag stannat alldeles för länge.


Hem till duschen för att skölja av sig allt damm från jobbet. Sedan framåt 23-tiden kom Johan och Peter och ännu lite senare dök Emelie och Sandra upp. Filmkväll blev det, som jag och Johan bokat in sedan kvällen innan. Denna gång blev det The eye med bl.a. Jessica Alba. Klockan blev närmare 01.30 innan alla åkte hem, alla utom Emz som har varit min sängkompis i natt. Hon skulle upp tidigt imorse och åka till Stockholm för att springa Premiärmilen imorrn. Så imorse blev det till att stiga upp kl. 7. Pigg var jag inte men när hon blivit hämtad och skjutsad till bussen tog jag täcke och kudde och lade mig på soffan. Där sov jag till efter 11.


Nu ska jag ta och hoppa in i duschen. Lurar på om jag ska dra stan en sväng. Måste börja fundera på en present till brorsan som fyller år om cirkus 3 veckor. Alltid lika lätt.

Fyyyy tusan vad underbart att Timrå vände 0-2 till vinst med 3-2 igår! Bara 2 segrar till innan finalen! :D Imorrn ska jag, Jonna, Johan och Marie se matchen på Bite Line! Ska bli kul! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0