Vi har köpt hus! :)

Jag är ofantligt dålig på att skriva i bloggen nuförtiden...

Sedan sist jag skrev så har vi gjort ett stort inköp. Vi har köpt hus i Älandsbro! :) Jag kommer att bli Härnösandsbo om ungefär en månad. Fick nycklarna förra måndagen så renovering pågår för fullt. Vi har slipat och lackat golvet i vardagsrummet med gott resultat. Sparade ungefär 13 000 på att göra det istället för att köpa ett nytt trägolv som inte är slipbart. Vi har även hunnit riva lite i köket och gjort plats för en stor kyl och en stor frys. Nu ska man väl ändå inte behöva bekymra sig över att inte ha plats i frysen längre. Dessutom står 2 st frysar nere i källaren också. :) Det sista vi gjorde i söndags innan vi åkte hem till Sundsvall igen var att lägga klart nytt golv i köket. Luckorna i köket är inte så gamla så de får hänga kvar i några år till. Ska bara investera i nya luckhandtag. Sen måste en ny spis och ny köksfläkt in samt en diskmaskin. Ja inte blir det billigt inte... När vi kommer tillbaka till huset på fredag så hoppas vi att vardagsrummet och sovrummet är tapetserat av Patriks kompis Micke. Han fick lite jobb i veckan... ;)

Kan ni förstå vad härligt det ska bli att inte behöva sitta instängd i en lägenhet? Dessvärre måste jag pendla till Sörberge för att jobba men det är det värt. :) Nu ska jag gå och rensa lite i förrådet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0