Midsommar

Skrivarlusten har inte varit på topp de senaste veckorna men här kommer en liten update från midsommar i alla fall. I fjol firades midsommar ute på Juniskär i Zandras föräldrars hus. En dag då jag och Patrik bara satt och messade hela kvällen. :) Det var innan vi var tillsammans det. Men i år firades midsommar uppe i Aspnäs i Patriks stuga tillsammans med hans familj. Tråkigt att vädret inte varit bättre även om det inte varit totalkatastrof till väder heller. Men man vill ju gärna ha sol och inte regn under sommaren. Grillning i dagarna två blev det, spelat olika spel, däribland kubb. Själv har jag även hunnit med att måla den nya dörren till gäststugan och målat lite annat grejs. Ungarna har åkt ring efter båten, något som aldrig skulle falla mig in då vattnet var på tok för kallt och båten är lite för svag för att det ska vara roligt för min smak. På lördageftermiddagen tittade faster och Kjell förbi lite oväntat. De hade varit ute med husbilen upp över Höga kusten och åkt och firat midsommar i Norrfällsviken och på vägen hem så passade de på att kika förbi. Hur man ska sammanfatta helgen? Trevlig! :)

På bilden nedan försöker Patrik (t v) och hans systerson André (t h) att spela badminton men det går sådär, Etra och Iver leker med en sönderbiten fotboll mitt på spelplanen. ;)
Patrik och André försöker spela badminton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0